Suri, Jamaica and........ - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Marlies Selm - WaarBenJij.nu Suri, Jamaica and........ - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Marlies Selm - WaarBenJij.nu

Suri, Jamaica and........

Blijf op de hoogte en volg Marlies

01 September 2013 | Nederland, Zwolle

Pas één weekje terug van Palm Tree en de voorbereidingen voor het volgende avontuur beginnen alweer. Nog drie weekjes school, één weekje vrij en dan vertrekken we voor vier maanden naar Suriname. Daar plakken we dan nog even een 10-daagse reis naar Jamaica aan vast met mama en wat doen we dan op de laatste dag van de zomervakantie?! Juist..... we melden ons aan om volgend jaar van november t/m januari weer aan de slag te gaan in Zuid Afrika.

Dus, dan heb je die aanmelding gedaan... wordt je druk... nog drukker... helemaal druk, iedereen whatsappen om ze in te lichten, bellen, springen, nog harder springen en dan valt je mobiel uit.. Nouja dan maar de tijd nemen om de eerste blog op waarbenjij.nu te schrijven!

Over vier weekjes is het zover.. 28 september 2013 t/m 26 januari 2014 zit ik in Suriname. Een onderdeel van mijn studie, het uitvoeren van een onderzoek met de minor International Sustainable Development.

Maar je komt niet zomaar in Suri.. in één woord: MKV. Nou, ik zal niet uitleggen wat ik daarvoor heb moeten doen, maar het heeft me heel veel stress bezorgd. Dus wat is het dan heerlijk als je afgelopen vrijdag in Amsterdam staat en je je visum voor Suriname in ontvangst kan nemen!

Wat me verder te wachten staat? Ik heb echt geen idee.. we zien het allemaal wel! De komende drie weken heb ik colleges om me voor te bereiden op de reis en verder zal ik helaas m'n lekkere plekje aan de Oosterlaan moeten verlaten..

Het enige wat ik nu weet is dat ik er een nieuwe (dure) hobby bij heb, namelijk reizen!
En laat ik nou net vanavond een nieuwe slogan van mijn opa geleerd hebben:
Je hebt tijd voor die dingen waar je prioriteit aan geeft of moet geven, gezien de mogelijkheden die zich voordoen. In dit geval voor jou de buitenlandse reizen.

Dit leek me een mooie afsluiting van mijn eerste blog,

Tot snel!

  • 02 September 2013 - 14:58

    Hanny:

    Druk, druk, druk. Je bent een bezig dametje. Maar wel heel leuk druk. Wat een indrukken doe je allemaal op deze weken/maanden. Die draag je je hele verdere leven in een soort rugzak met je mee. Probeer de kalmte te bewaren de komende weken. 'Alles sal reg kom"

  • 02 September 2013 - 18:04

    Roely :

    Leuk Marlies. laat die mobiel maar vaker uitvallen. dan blijven wij op de hoogte van je avonturen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 28 Aug. 2013
Verslag gelezen: 693
Totaal aantal bezoekers 12564

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 03 Februari 2014

Jamaica

28 September 2013 - 26 Januari 2014

Suriname

Landen bezocht: